Followers

Thursday 29 March 2012

16times

emmmmm..

tadi exam pad 170. paper ni dy cerite pasal government and politics. subject ni betol2 mengajar kite sal kerajaan yg ade kat dunie ni la.. sebenarnye, bnde ni mmg kite da tahu, and boley je nk kelentong tapi sebab ayatnye begitu menyerabutkan otak, agak susah la nk ingat. killer subject ouh ni.

okey buat mase sekarang aku tade pon cite2 yg agk menarik nk cite kat blog ni. tapi aku ase cm stress sangat. tapi buat2 cool je ni ouhh.

aku ade dgr satu lagu ni, mcm terkene kat aku ?

jap ea,






tetibe je ase cm betol2 terkene. haishhh, susah kan bile hidup ni ade hati , perasaan, jiwa sume..kan bgs kalau 'kasih sayang ' tu hanye untuk Allah shj bukan untuk sesame manusia.haha. tapi buruk jugak rupe kalau tade perasaan an ? cm bebudak nerd ? muke selenge jer. keh3. 

hukum karma ? betul ke tu fakta tu ? setahu aku mmg betul2 terjadi. sebab, tiap kali ape yg aku buat kat org tu msti jadi balik kat aku. haha. mcm berpusing betol2 kat aku..kekadang aku ase cm funny sangat, aku boley gelak. tapi kekadang gak aku ase cm 'adushhh, asal aku yg kne ni ?' . ape la aku boley buat an law mcmtu..


ha tengok ni, mamat kat atas ni tolak block kat sebelah kiri dy, dan ikot logik korang an,mestila kne kat dy balik an? padan muke, buat keje tak pk dulu. nasib kau la labu..dalam hidup ni, buat mende kene la beringat sikit. mmg kite sendiri ade prinsip. tapi, kne la beringat kite ade kawan, ade mak bapak, ade org org yg sayangkan kite, kite tak boleh pentingkan diri. cume kekadang shj kite boley pentingkan diri sendiri. bukan aku ckp kite kne sentiase jage hati org, oh tidak same sekali, kalau aku, lau org maki aku, aku akan maki balik. tu je. bukan ape pon.. sebab, tak adil la aku je yg ken maki. law bnde maki2 ni aku cite kat mak kau, mesti mak aku, biala org buat kite, jgn kite buat org. tapi aku takkan ikot ckp mak aku uh. sebab tak adil an ?tapi sebenarnye ikot sebab jugaklaa. dah tahu sendiri yg salah, ape lagi mintak maap la. tapi seriously aku ckp, aku mmg org yg susah mintak maap. HAHA. 

aha ni aku nk cite nih, dulu an time aku kecik2 an, aku ni jenis pnas baran. pantang ea aku ni kene sentuh sikit, ala contoh cm adik aku tercuit kaki aku sikit, pehhh, kompom ea adik aku kne tengking. pagi2 msti aku mengamuk, sambil2 kemas bilik, mcm kne sampuk tuh. sampai mak aku tak thu nk ckp ape dah. mak aku sampai give up ea law aku gado2 ngn adik aku. smpai dy ckp cmni, 'ha, jerit lagi jerit lagi, bia keling depan uma tu dengar !'. haha. 

da besar2 cmni pon ade gak gado, gado pasal rebut bantal, bilik. haha. almaklumlah, rumah kecik je. rumah kecik, tapi bahagia tu berlimpah ruah. bile duk rumah besar sikit la dari sekarang ni, aku tade rase pon bahagia cm sekarang.. haha. biala smpai bile2 duk uma kecik cmni, tapi nt mama kate nk pindah balik kat rumah besar sikit tu. tape2, mase tu masing2 da besar, da beranak pinak, inshaallah, msti jd lagi best an. 

alhamdulillah, aku dgn adik2 aku jadi cm rapat. aku dgn adik last mmg rapat. yg paling best, time poket aku kering. haish mestila poket pun ade pasang surut. nk thu ape jd ,adek last aku ni,ayan, ley hulur beberape rm kat aku buat blanje. haha. bukan ape, mak bpk bz, so nk memintak duit tu aku segan. aku tak reti sangat memintak.aku dgn adik kedua aku ,efy. sekarang tade a gado2 gile2 cm dlu. sekarang rajin gak dy call aku. tnye khabar aku. sebab da lame tak jmpe kot. maybe ? elex elex, ta lame dah aku nk balik. haha. manyak juta juta lemen aku nk cte kat kau duh. tapi kau kat asrama lak. tape tape. kete mama ade, sempat je nk g sekola kau, mlepak kat big apple. *berangan.


hari ni mcm makin ramai je yg balik rumah.agak jeles. tapi aku ni bru je kemas laci, belum lagi kemas baju. em cm lambat je lagi an nk balik, lagi 3 hari nk balik. law tolak esok, lagi 2 hari la. whoaaa, mak aku da sound awal2 da, jgn makan bnyk2 lam kapal terobang, mama masak bnyk2, haha. suke suke. aku harap2 la laksa. sikit lagi nk kempunan aku ni. haha. 

aku ade lagi 1 paper , PAD 190. ni pasal public administration. haha. lagi gile ni subjek. aku ta penah pon focus lam class time subject ni. cm klako. aku da try focus, tapi lari gak, nk tahu ape la yg aku buat lam class ni? aku maen BINGO dgn esah ! -,-'

#okey bye. sekian terima kasih. dah penat.#


No comments:

Post a Comment

kan cantik kalau jari tu comment entry post yg ni :p