Followers

Monday 26 December 2011

makin lama makin pudar bile cincin tu hilang, tiba2 hati aku terdetik, 'cincin tu aku umpamakan nyawaku, apabila hilang, hilang juga la cintaku'. secara spontan dan perlahan2 aku bukak cincin tu dan aku simpan dalam beg. aku tahu tu satu petanda hubungan aku dgn dia. 

aku diamkan lagi, aku cube tahan tahan tahan dengan perangai dy, aku cube setia kat dy, tapi allah tu lagi berkuasa, dan allah buka mata and hati aku, allah beri petunjuk bile stillsyg mule  hampir dgn aku. aku masih lagi tidak percaye akan sume yg berlaku ini, dan mengganggap allah mahu menguji aku dgn menghampirkan aku dgn stillsyg, dan aku mule mengadu pada dy, tapi tiada respon, bile aku story pada kawan2 aku, mereka kate, 'dy dah taknak kau ni'. kalau sorang yg kate cmtu takpe, ni boley dikatekan semua. aku pertahankan lagi, aku cume ckp, 'dy bz sangat dgn study'. tapi kawan2 aku ley kate, 'kau dulu study ade smpai pinggirkan dy walaupun korang jauh gile nk dibandingkan sekarang ni ? smpai bile nk tunggu, terima je org yg nk kau and terima kau seadenye'. 

mulai hari tu, aku dgn stillsyg makin rapat kerana dy tak peduli lansung hal aku. aku pk dy da lupekan aku. bile dy sebut ilue, aku tak dapat rase da love yg dy sebut tuh. mcm tak smpai kat hati aku. 

now, aku cube tabahkan hati aku. aku akan sayang pada org yg betol2 sygkan aku. mmg bnyk kenangan aku dgn dy, tapi ape gunenye kalau aku sorang je yg appreaciate. mmg aku yg buat hal, tapi hal yg aku buat tu, sume berpunce dr dy. 

terima kasih ya allah kerana membuat aku makin paham apa itu cinta dan cinta yg kekal adalah berlandaskan ajaranmu ya allah. 

No comments:

Post a Comment

kan cantik kalau jari tu comment entry post yg ni :p