Followers

Wednesday 16 May 2012

26 times

hari ni aku tido agak lame. sbb ? phm kan knape kalau aku asyik tdo je? and mlm ni kompom aku tdo awal lagi. nk tahu knape ? aku tergado ngn kawan aku. ntah salah sape tah. aku tak ase cm slh dy. salah aku la kot, berjanji, tapi tak tepati. tapi, aku da bgtw yg aku tak jadi nk kua. hm ntah.

aku tdo kul 6pg
pukul 9.30pg bgn, 
kul 11.30pg tdo balik,
kul 2.30ptg bangun,
kul 2.45ptg tdo balik ,
kul 5.30ptg bru bgn. 

HAHA. dasat tak aku punye bengang ngn serabut ? cmtu la jadinye kalau aku benagang, serabut, ase cm nk meamok. dari mulut aku kua ayat yg bagi org sembelit bile dgr, baik aku tdo. tu je care buat aku cooldown. tadi mase marah, makan ape pon tak lalu, muke cm kne cirit birit. bile da bgn ni, punye la lapa. pastu da boley senyum dh pon. sikit jela.. 

aku dr minggu lepas bertungkus lumus cari duit. bukan mak bpk aku tak bg duit, tapi aku nk ase care hidup susah. aku nk rase duit titik peluh aku, duit aku bersengkang mate, walaupon tak seberape, walaupon duit yg aku dpt tu, bukan ley wt bls jase mak bpk aku, sekurang2nye, aku thu, mmg susah hidup kalau kite tak berusaha. knape ea aku kate cmtu ? sebab aku da nampak org yg betol2 susah nk sare hidup diri dy sendiri tapi still boley nk tolong aku time aku susah. bukan aku nk aibkan dy, tapi, bile aku tngok dy, aku jadi cm nk thu, susah sngt ke cr duit? 

and satu hari dlm keadaan yg teramat boring, aku pon terpikir nk wt satu keje and aku update status aku , 

sape2 lagi yg teringin nk mintak aku tolong design brochure,banner,flyer, bisnes kad ke, boleyla serahkan kat aku. aku amek upah rm5 je. tak bnyk pon. mane la thu kalau korang terase malas nk design sendiri, takpon takde idea nk design ke, ley la mintak tolong aku. aku tak kesah. aku boley tolong setelkan.


camtu la jadinye, haha, and minggu lepas mmg giler kentang ah doe job masok. ececeh, 'job'. tak senang aku nk tdo weh, memikirkan customer2 ni yg kekadang buat aku geram. cth, bile aku buat yg gile2 cun, dy reject2, last2, aku try wt yg simple SAHAJA, dy teros approved. haha. klaka tol. asal la tak ckp awal2 nk yg simple. haaa, ade lagi satu, yg ni mmg betol2 mencabar, sebab bnde ni jugak la, 4hari dah aku tido kejap2 bangun. buat banner. banner untuk event proton. memule aku buat mmg menyale la kalenyer, skali dy kate tanak kale2 sangat, nt abis ink printer. okey fine, aku buat biase2 jela jdnye, lagipon, company an, msti nk yg formal. dy da kate okey, sekali bile tunjuk kat client, client dy reject semua aku punya, then dy amik , and aku tahu tu punye design mmg semula jadi ada kat google image. haha. alahaii.. aku mmg da survey da cth2 banner y ade kat malaysia. ceh malaysia la konon. tu yg buat aku berapi. HAHA.
 mmg susah keje sendiri. erm. :(

yg pasal kawan aku pulak, harap2 cepat la elok. bukan aku tak phm dy. aku phm sangat. tapi tu la, maybe terlampau nk jage hati sangat kot pastu tmbh lak aku penat sangat.. tu yg otak sekali biol. kalau la kau nk thu, kawan dgn pakwe, tak same. mmg due2 nk kne jage hati. tapi bg aku, kawan yg plg phm kite, tmpt kite bcerita, tmpt kite nk ngs, mmg aku dgn dy, mmg rapat sangat. sangat2 rapat. bayangkan dulu mase dy dapat uitm arau, dy nk pegi tu, kiteorg msg, berjurai2 air mate aku tau . siap pesan lagi, 'jgn lupe aku'. haha. and bile aku cerita balik kat sape2 hal ni, msti air mate aku meleleh.. 

maunyer tak, kat mane ade dy,msti ade aku, even dy balik ampung sbb nenek dy wt kenduri, pon aku ikot tau. haha. mmg best kawan ngn dy. ape2 je yg kau buat, ape2 je yg kau ckp, ape2 je yg kau ase, ape2 je laa, sume aku ley bace tk kau, walaupon kau ta cte ape2 kat aku. aku tngok kau berjalan pon, aku thu ade somenthing yg tak kne. tapi takkan la aku nk tnye kan ape masalah kau, aku tunggu la kau cte, sbb aku thu kau akan cerita kat aku sendiri. ni kite gado ni, aku tahu ape yg kau buat, aku dah tahu ape yg kau nk buat , walaupon ptg tadi aku tdo gile babi sawan punye td. aku bgn2 je aku senyum. aku thu, kau da okey kan ? kau tak marah aku kan ? aku thu, kau nga tgu aku cr kau kan. mmg lam blog kau ckp cmtu, tapi sikit pon kau tak rase cmtu, sbb aku thu kau sayang lebih dr aku syg kau. HAHA. dah laa zida, jum la contact cm biase, mengarut same2 cm biase. lepak lepak , ley je esok luse ganti, tapi kawan, ley ke nk cr yg baru ? 

bye.loveyou muahmuah




No comments:

Post a Comment

kan cantik kalau jari tu comment entry post yg ni :p