Followers

Saturday 26 November 2011

memory lame menjelma kembali

hye hye. mcm da lame kan aku tak update blog. bukan aku tak ingt nk update blog ni. tapi tu la. nk kate aku bz, takde la sangat bz.tapi boleylaa kan. hurm, aku kat sini, okey je, takdela susah sangat nk hidup. tak mcm dulu time memule masuk sem 1, punyela ase cm nk tcekik otak kau pikir cmane nk hidup sini. so, dah masuk sem2 ni kire cm da pro la kan struggle care nk hidup walaupun aku jauh gile dgn family aku, dan org tersayang. bukan nye aku tak sayang org kat sabah ni, aku sayang gile kawan2 aku, bukan sng nk dapat kwn cm dorang dorang ni kan. tapi tu la, aku tanak duk jauh2 dari family aku. tapi apekan daye disebabkan pemikiran bodoh aku. konon nk melarikan diri, dh terpakse merelakan hati duk sini. nk tahu knape ? okey aku bgtahu la kat sini okey rahsia la kononye . ceritanya bermula~

aku ade bf dulu, and sekarang pon kami da couple balik. hihi. aku terlalu syangkan dy smpai sanggup buat ape saje. sebab syg kan. aku pon tak tahu nape aku mcmtu. eh, aku bukan gadai body okey kat dy. mcm, law dy susah la, aku sanggup tolong dy walau apepon care asalkan dy tak susah. maybe tu silap aku sendiri, mudah percayakan org sangat. yg nk jd cerita tu, lepas je idup dy senang, dy tetibe je beralih arah. dy janji dgn aku, aku ingt lagi jnji dy sampai skrg, dy janji, walaupon dy tak contact aku , dy tetap sayangkan aku, dy takkan lupekan aku, aku sorang je kat hati dy. dy yg kate cmtumase tu aku dgr cm maen2 je, tapi dlm ase yg same aku percaye sangat2 ape yg dy kate tuhh. tapi tu la , dy boley cr pempuan lain. budak college dy jgk. aku ingt lagi name fb budak tu. MZY EDA asenye. sebab aku ade password fb dy. tu yg aku ley tahu sal pmpuan ni. pastu kawan2 dy ade gak bgth aku yg dy ni cube try pmpuan lain. cm kawan dy tak puas hati la wt aku cmtu. aku buat bodo lagi, aku cr lagi bukti, walaupon time tu aku da giveup giler babi. sampai la satu hari dy post kat fb, dy kate sal pempuan tu betul and dy tk dapat nk hepikan aku lagi, dy maybe ley still couple ngn aku lagi , tapi hati dy bukan kat aku lagi. cmtu laa . aku tolong translatekan je.,hurmm, lps da jd cmtu, mmg aku tak meraung menggile sebab bace post dy. aku pon teros contct gne fb jela dgn pmpuan tu. aku ckp elok2 a kat dy. then dy pon tak tahu yg si stillsyg tu da ade aku. law dy tahu dy takkan lyn si stillsyg aku tu. aku pon tak salahkan pempuan tu. aku cume tanak dy kne cm aku kne. HAHA. tapi hati aku betol2 sakit time tu. brape lame aku jd cm org tak betul. kebetulan time tu aku nk masuk college, aku da dpt kat KL. tapi kat situ betol2 buat aku teringat dy. aku buat2 tabah jela. tapi mak aku tak suke aku amek course science comp. so dy cube sedaye upaye nk dapatkan aku uitm. dy mintak tolong la kat kawan2 dy. then kawan mak aku kate ade kosong lagi dkt sabah and sarawak. aku mmg tanak. sumpah aku tanak duhhhhh. tapi bile aku pk balik, smpai bile aku nk sedih2 sendiri bile duk kat taman maluri tuh. so aku pon merelakan hati pilih sabah. sbb aku ckp sarawak tu tak jauh. so da alang2 jauh, aku amik yg paling jauh. sabah la sekarang tempat aku belajar. jauh kan ? aku pilih yg jauh2 sebab nk buang kenangan aku dgn dy. smpai ade kawan aku ckp ku ni bodoh sebab g sabah sebab nk melarikan diri.

tapi alhamdulillah , aku bersyukur la duk sini sbb aku dapat kwn2 yg phm aku. walaupaon kekadang otak dorang gila semacam.

okay berbalik kepada cerita aku hidup kt sini bile masuk sem 2, lecturer ku sume agak best la, sume okey, tapi yg paling best la, profesor madya mat zin. huhu.takank la cite, nt tak pasal2 aku DM lak. hoho.

*tak sabar nk balik kl bulan depan. nk jmpe mama ayah . walaupon mama dgn ayh selalu bz, ema tetap sayang mama ayh. hihi. stillsyg pon aku rindu jugak. hoho

BYE !

No comments:

Post a Comment

kan cantik kalau jari tu comment entry post yg ni :p